Amstel Botel is een drijvend hotel in de voormalige NDSM werf in Amsterdam-Noord, met xx "hutten" en prachtige loftkamers bovenop, in de vorm van de letters B O T E L
Aanpak
Veel boekingen kwamen via de reserveringssites en Botel was geïnteresseerd in meer rechtstreekse reserveringen. Fair Focus werd gevraagd voor Botel de social media strategie te bedenken en via een contentkalender de Facebookpagina voortdurend van relevante en aansprekende informatie te voorzien, hetgeen heeft geresulteerd in organische groei. Er is niet van Facebook ads gebruik gemaakt, maar er is goed nagedacht over wat de doelgroep aanspreekt; dicht bij de kern van Botel blijven en veel vertellen over leuke dingen in Amsterdam.
Het resultaat
Onze aanpak heeft geresulteerd in een stijging van 12.500 likes in 1,5 jaar. Daarnaast is de interactie op de pagina extreem gestegen; mensen reageren, delen hun verhalen en foto’s en schrijven continu allerlei leuke recensies. In minder dan anderhalf jaar tijd is er zodoende een hechte Botel-community ontstaan.


Datum2015
KlantBotel
Categorie